Pages

Monday, October 19, 2009

Kisah banyak masalah

Event da habis, so I should start working on my finals. Just few more weeks to go. Kire da start 5% la, yang mane 5% tu merangkumi pengopian buku2 laibri yang tak mampu dibeli :D

Tapi aku telah bertekad bahawa cuti minggu yang lepas merupakan minggu terakhir aku bersuka-ria. Dan, aku sangat suka hati dapat bersuka-ria bersama keluarga tercenta. Eheh.


******

Cuti Deepavali Hari 1
Jumaat, lebih kurang 2pm

Setelah berjaya menyiapkan 40% bahan2 untuk communication skills, aku rase berpuas hati maka aku pun segera bersiap untuk pulang. Gaye cakap macam aku ni ade kete, tapi tak. Aku bersiap untuk mencari orang untuk dimintak tolong untuk anta aku ke stesen bas/ketapi. Dan kemudian aku hadapi macam2 masalah.

Kisah masalah 1: Nak beli tiket, tapi malas nak gi kaunter. Malas yang tahap kalo boleh nak beli sambil tidur. So possible plan, beli tiket online lah. Tapi takde kedit kad.
Penyelesaian: Roger kakak kat SMS, mintak detail kedit kad beliao. Kemudian dapat detail kedit kad. Masalah 1 selesai.

Kisah masalah 2: Nak beli tiket ketapi online, tapi lupe yang syarat nak beli tiket online kene at least 48jam before departure. Tiket yang paling cepat tinggal 2 keping je. Kalo nak dapatkan tiket yang paling cepat tu dengan berkejar ke sane, takde harapanlah. Kadar pengurangan online ticket berkadar langsung secara kubik. So, memang konpemlah 2 keping tiket tu habis in the next minute.
Penyelesaian: Pergi je stesen ketapi sekarang, beli je tiket untuk next trip yang membawe makne lagi 4jam. Tunggu je la bape jam pun kat sane, yang penting dapat tiket.

Kisah masalah 3: Kawan I dan II nak kua, make takde sape yang dapat anta gi stesen ketapi.
Penyelesaian: Kawan II tinggalkan kunci kete kat aku, menyarankan agar aku mencari pemandunya sendiri.

Kisah masalah 4: Da jumpe kawan, tapi kene tunggu abes semayang Jumaat. Nape? Hehe.
Penyelesaian: Tunggu je lah sampai abes orang semayang Jumaat. Hehe. Hehe.


Bile da ade dalam kete, aku berubah fikiran. 'Nak naik bus lah' kataku pada Kawan III. Fikiran berubah sebab otak dapat mensintesis data yang menyatakan bahawa jarak antara UTP-Stesen Bus Taman Maju lebih dekat berbanding UTP-Stesen Ketapi Batu Gajah. Otak saya sehat.

Dan, tadaaa! Dapat tiket bus pukul 245pm. Kene tunggu kejap je! Yeyeh yeyeh. Bile da naik bus, saye pun masuklah dalam perut bus tu. Burp, bus pun sendawa. Yarhamkallah, saya berkata; yakin bahawa jantina bus itu lelaki. Di dalam perut bus, saye dodok sebelah seorang wanita. Dan, tadaaaa! Warna tudung, warna baju dan warna jeans kami sebijik sejebon! Tadaaaaa! Magik kan kan?

Bile da sampai KL, trafik sangatlah jem. Sume orang mahu balik kerja. Dan, saya turun di tengah trafik jem itu berjalan kaki menuju stesen LRT. Sebelum turun bus, pakcik drebar pesan saya 'tengok2 kereta kiri kanan'. Saya balas 'baik.. terima kasih' di mulut. Dalam hati, saya kata 'kalau jem yang jenis tayar kau gerak seinci 2jam, tak toleh kiri kanan pun konpem kau selamat bang'.

Kemudian, beli tiket LRT dan kemudian beratur. Sewaktu tren sampai, tren macam tin sardin. Saye ade 2 beg. 1 beg cangkerang kura2 di belakang badan, satu beg macam kain selimut yang PANJANG. Beg2 ini memakan ruang yang banyak. Apa mahu buat? Saye tak sanggup untuk menginggalkan beg2 saya demi mengejar tren itu. Maka demi semangat setiakawan, saya tunggu tren yang seterusnya bersama beg2 saya.

Kemudian, setelah melalui 9 stesen, tadaaaa saya sampai! Dan pulang dengan suka hati menonton Nur Kasih bertemankan kakak dan tetamu Cina bersama anaknya datang beraya. Sekian kisah Cuti Deepavali Hari 1! Mahu mandi dan studi! Nantikan episod akan datang!

2 commentaire:

Mrs Camillo said...

tadaaaa!!!

aku da jumpe smut yg masuk lam tinge aku

:)

lumut said...

byknye masalh syg~~
aku pon nak final.huh