Pages

Saturday, February 27, 2010

Boleh tahan bangang juga kamu ni ya

Sekarang jam menunjukkan 7.08am.

Bukak bHarian, terbaca kisah seorang perempuan 21 tahun (oh my god!) yang entah ke mana pergi akal dan fikirannya, telah membuang bayi hasil daripada hubungan sulit bersama dua teman lelakinya ke dalam pam tandas.

Bongok eh?

Aku tak faham betul lah.

Penat2 kau kendong bayi tu dalam perut kau 9 bulan, tiba hari dia nak keluar, suka hati saja kau buang dalam pam tandas ya? Kalau tahi yang ada dalam perut dan disimpan selama 2 hari memang layak lah kau buang dalam tandas. Tapi, kejadian yang sangat berharga yang kau simpan dalam perut kau tu boleh pulak kau buang dalam pam tandas? (Tak ada beza pun kalau kau buang bayi dalam lubang mahupun pam tandas. Niat tetap sama. Mahu BUANG bayi, mahu membunuh bayi, mahu jadi bodoh)

Eh, kenapa eh? Sangat bangang kah kita sekarang ni? Mana pergi nilai2 kemanusiaan?

Sudah dirasuk badi haiwan barangkali. Eh, haiwan pun ada perasaan sayang anak jugak tau!

Yang ni, tak tau lah nak cakap ape!

Tau pulak malu bila da buat maksiat sampai bunting!

Lagi nak tambah dosa membunuh!

Hish!

3 commentaire:

mrs camillo said...

memang bangang!!!!!

aku bengang bace...

bayi dah putus kaki mak dia bakar, sebelum buang!!!!

bodoh la!!!!

1) dah reti buat seks, tapi tak reti nak protection! padahal belajar kot... apahal bodo sgt~

2) dah tahu pregnant tu malu, berenti la sebelum terlambat.. tanak jugak.. memang bodoh!!!!

3) dah pregnant pulak, bawak2 la bertaubat.. kalo mati masa bersalin?!? oh, dia lupa tu, memang bodoh!

4) dia tak tahu anak yang soleh mampu menyelamatkan dia dalam kubur n masa perhitungan nanti. bodoh gila!

5) disebabkan dia memang bodoh, tengoklah.. mesti terkejut tgk berita rupanya 3 4 mayat baby yg dijumpai rupanya anak dia jugak. berak tahu nak g jamban... eii geram aku!!!

DAH SAH SEMUA INI BERLAKU SEBAB KEBODOHAN MEREKA.

Hanim Salleh said...

org macam kak nim nak sangat baby susah pulak... org yang senang dapat tapi sengal lah pulak....

ikanriang said...

zai,
diorang ni da taraf lagi rendah dr haiwan. takde akal. bodoh

kakanim,
tu la yg jadi kalau tuhan da tak sayang kite. senang2 je bagi. senang2 je beranak. nak buang, takde rase bersalah langsung. allah da matikan hati die.

na'uzubillahiminzalik

kaknim, kite doa same2 ye :)