Pages

Monday, December 21, 2009

Jom Main Cak Cak Kebumbum

Cak!

Cak!

Cak kebumbum cak cak!

Tarakucaca pang pang!

Kedondon parapap!


Itu senaman untuk memperbaik (tatabahasa yang betul) sendi2 jari yang sudah lama tak menaip. Rasanya dah cukup walaupun senaman (pendek) itu belum cukup untuk melatih jari2 yang sudah lama dimanja dibelai ni.

Anyhow, korang tanyelah aku ape aku buat cuti ni kat rumah. Berikut merupakan antara jawapan aku :

1) Makan roti banyak2.

2) Dalam banyak2 kali ade sekali je aku miss dinner

3) Menambah berat badan sebanyak (sesikit) 5kg dalam mase 3 minggu. Kahkahkah. Pelanggan Dr Rozmey sibuk buat testi "Saya berjaya menurunkan berat badan sebanyak 10kg dalam masa 3 minggu" aku buat testi "Saya berjaya menikkan berat badan sebanyak 5kg dalam masa 3 minggu". Bagus

4) Dalam mase 4 minggu aku pergi eksesais 2 kali je. Buktinye aku letak kat bawah nanti.

5) Dalam banyak2 rumah kawin aku pergi 1 je. Best buddy zaman kecik2 da kawen do!

6) Bergonjeng gonjeng dengan membe2 sekolah. Tahap gila gila punye best!

7) Aktiviti deting mendeting dapat dilakukan 2 kali sahaja. Satu di Melaka satu di Batu Pahat. Satu di JB tak dapat dilaksanakan kerana kesuntukan masa. Kesian kesian

8) Sambut ulang tahun hari kejadian diri ini sekali harung dengan hari kejadian mak.

9) Melakukan marathon di atas katil. Hoi ko pk ape? Aku marathon untuk katamkan Prison Break aku yang da bertangguh sejak sekian lama. Baru sekarang dapat habis. Bagus

10) Tak sempat blaja masak haha

11) Tak sempat praktis driving haha


Macam biasalah, untuk fast update kite letak gambar banyak2 eh.

Aktiviti I

Tema aktiviti : Kau & Aku & Sekalian Alam
Deskripsi aktiviti : Setelah berbulan-bulan tidak ketemu, kami merancang untuk bersama selama sehari. Demi mematuhi tema pendetingan kali ini, kami memilih untuk melawat zoo. Maklumlah, sedara mara dia ramai kat sini. So bagusla tu kan ziarah menziarahi sesama makhluk.
Lokasi : Sekitar Melaka


Ni sedara dia dari keturunan Enggang.


Ni pulak sedara dia dari keturunan kucing. Dan saya sedang berlatih untuk beramah mesra dengan sedaranya itu. So nanti waktu berbual takdelah kekok. Hehe


Bukaklah mate tu besar2 sikit yang. Kate visit sedara mara. Hishh. Pape pun ILU hehehee



Aktiviti II


Tema aktiviti : Mari Berkahwin dengan Rasa Kecintaan Teramat
Deskripsi aktiviti : Sang Perempuan (Aimi) dan Sang Lelaki (Bayam) sudah menjalin kasih sejak di bangku sekolah pertengahan (menengah) lagi. Mereka memilih tahun 2009 untuk menjalin kasih serapat-rapatnya agar jadi macam ketupat sukar diurai. Nurul Fadhilah (aku tak kenal budak ni) ditugaskan sebagai pengapit walaupun tiada sebarang kelulusan dalam sebarang bidang Kepengapitan Kapitan.
Lokasi : Rumah orang yang berkahwin lah
Tarikh : Dua puluh satu hari bulan sebelas
Masa : Kau rasa pernah ke orang kawin pukul 2 pagi?


Malam di mana sah lah Aimi sebagai seorang bini untuk pasangannya Encik Bayam kita.


Aku rasa ni gelak syahdu namanya. Syahdu akibat teruja dapat menduduki pelamin dengan berbaju cantik dan walah.


Fullamak pengantin kite kali ni gune tema merah pulak lah. Mengancam habis lah!


Ni antara kumpulan yang terlibat dengan aktiviti "Mari Robohkan Pelamin Beramai2". Ni rombongan peroboh yang terdiri dari membe2 sekola rendah aku. Sume orang sorok hammer dalam handbag memasing waktu nak bergambar. Budak yang bersongkok tu takyah cakapla. Kalau kau bukak songkok die, mesin gerudi sume ade.


Ni pulak aktiviti "Abang, kasihku padamu sesedap kek ini maka itu marilah kita potong kek ini untuk merasa nikmatnya cinta kita"


Ni pulak pulak penggambaran bertema "Jumpe 8 taon skali memang nikmat!". Oleh itu marilah kite jumpa lagi 8 taon akan datang. (Sumpah best. Tak tau nak describe cane lagi)



Aktiviti III


Tema aktiviti : Makan sehari 10000 kalori. Bakar 2000 sekali sebulan pun jadilah
Deskripsi aktiviti : Aktiviti ini terjadi akibat kami terasa apple pie yang mak buat yang sedap gile tu buat kami kat rumah bakal jadi The Calorie Hulks kalau kami tak lakukan sesuatu. Kami hanya ada 2 pilihan; berhenti makan pie atau pergi bakar kalori itu. Disebabkan kami tak sanggup membiarkan apple pie itu hidup keseorangan tak dimakan maka kami pilih untuk bakar kalori beramai ramai.
Lokasi : Taman rekreasi dalam taman perumahan yang berumah berhampirah Kediaman Salleh
Tarikh : Sehari selepas sambutan ulang tahun hari kejadian saya
Masa : Petang yang indah dan tidak hujan


Asal ade kamera je sume orang bersungguh buat warm-up.


Floor eksesais atas rumput memudahkan anda mendapat oksigen terus dari rumput. Kot2 rase diri tu penat, telangkupkan je muke kat rumput nanti kau dapatlah oksigen.


Aku tak taula ni dolfin bertangan berkaki dari mane tersadai kat taman ni ha. Tercungap2 cari oksigen. Kesian die. Aku tolong bagi rawatan kecemasan kat ikan ni dengan menelangkupkan muke die kat rumput.

Aktiviti IV

Tema aktiviti : Sebiji kek mengandung 20000 kalori maka itu mari kita kongsi kalori!
Deskripsi aktiviti : Hari itu 27 November, tarikh hari kejadian aku dan juga Raya Korban. 2 hari sebelum itu merupakan hari kejadian mak aku maka komiti Event & Activities Department famili aku memutuskan untuk buat sambutan 2 dalam 1.
Lokasi : Kediaman Salleh
Tarikh : Kan aku da cakap 27 November
Masa : Petang lepas orang semayang jumaat


Secara berterus terangnya, bukanlah aku atau mak yang merasmikan kek tu tapi anak buah aku yang tangannya macam lipas kudung. Susah nak kawal melainkan kau masukkan lipas tu dalam tupperware je. Mekasehla Ayep. Birthday Ayep nanti Auntie Nor buat camtu jugak ekeke


Ini keluarga besar-tak-berapa-besar saya. Abang ipar sorang amek gamba. Abang ipar lagi sorang tak dapat pulang beraya bersama akibat tanggungjawab kerjaya.


Aktiviti pembelahan kek keju dengan doa "Ya Allah sungguh besar nikmatmu di dunia ini. Terima kasih Ya Allah, kerana kau ilhamkan kek keju dalam fikiran manusia. Dapat aku merasa betapa nikmatnya kek keju itu dan merasa keagungan-Mu."


Saya yakin anak buah saya ni lelaki jantinanya. Tapi saya tak tahu mengapa dia suka pakai kasut pink kakak dia.


Ini anak buah saya bersama bapanya. Anak buah saya ni pulak perempuan jantinanya tapi saya tak tahu kenapa dia mahu serlahkan kejantanannya di sini. Kita maafkanlah dia ya.

2 commentaire:

lumut said...

ok aku jeles fad jumpe balak.
aku?
haha..kayu jati ok gak.

ikanriang said...

kayu jati pun oklah, banyak yg kau jumpe kan?
haha