Pages

Monday, November 09, 2009

P/S :

Pusat/Sumber : Amboi, kau buat aku, aku boleh diam dan tabah dan bersabar dan berlagak cool, sekarang kau baru kene sikit kau dah melenting? Mungkin bersabar itu bukan kau. Buatlah apa yang kau nak, tapi kau perlu tahu, kesabaran dan ke'cool'an seorang manusia tu ada batasnya. Bersabar adelah satu sikap aku yang aku tahu boleh buatkan orang sekeliling rasa senang dengan aku, tapi banyak kali juga kesabaran itu memakan diri aku sendiri bak eskrem baskin ghobin; diratah penuh nafsu. Kau tahu, aku kadang2 benci dengan kesabaran aku tu. Bila orang hargai kesabaran aku tu, aku bersyukur sebab dikurniakan perasaan sabar yang tinggi dan lagi2 bila orang lain menghargai aku. Tapi bila orang buat kesabaran aku jadi mainan mereka, kadang2 aku rasa nak lempang pun ada jugak. Tapi kesabaran yang maha tinggi tu buat aku bertambah sabar dan tabah dan tidak melempang. Maka jadilah aku Barbie doll orang. Itulah asalnya nama Fado the Badot. (Nak letak Fado the Barbie risau orang kata aku perasan cantik padahal tidak. Badot pun dah cukup penuh makna dah). Huisshhh raja sangat kah engkau buat aku cam tu? Engkau tu raja negara mana sampai boleh buat aku jadi Barbie doll a.k.a badot kau? Zimbabwe kah?

Petani/Somalia : Kalau kau cakap tiap mase, dan setiap saat tak pasti dengan latihan yang kau buat, boleh tak kau diam dan stadi bende yang kau tak paham tu dan kurangkan keperluan untuk kau bercakap dalam library? Aku paham kau sedang berbincang. Tapi kalau tiap masa berbincang dan berbunyi citcitcit, mana hak aku yang menggilai ketenteraman sewaktu belajar? Dan dengan gelak citcitcit nya lagi, haih. Pergi taman boleh tak? Kat situ kau boleh gelak berdekah-dekah kalau kau mahu. Ah barangkali itu tidak romantik buat kalian. Sebab itu kalian suka ber citcitcit dalam library kan? Eh, dalam kelambu taknak try ke?

Petunjuk/Selekeh : Tak paham paham lagi ke ? !

Permata/Sakura : Bersyukur sebab rakan mengajak teman ke toilet. Kalau tak, banyak khazanah yang tidak berguna terkumpul dalam badan. Aku rasa waktu terlalu suntuk untuk aku mentelaah sahinggakan merasa berjalan ke toliet itu mengambil masa 2 setengah kurun. Terima kasih rakan yang mengajak.

Pontianak/Sewel : Tertekan lah blaja banyak2 ni. Kau nampak upcomings aku kat atas blog ni? Rabu ni aku ade 2 paper dan sekarang aku rase macam nak jadi Sleeping Beauty atau Sleeping Pontianak atau Sewel Beauty yang TERtidur sebulan. Bangun2 dah terlepas final. Alangkah indah!

Probability/Statistics : Kau tahu apa itu Pusat Sumber, Petani Somalia, Petunjuk Selekeh, Permata Sakura, Pontianak Sewel, dan Probability/Statistics? Jawapannya, aku pun tak tahu. Yang aku tahu hanyalah Probability/Statistics itu bersamaan MIGRAIN + SAKIT OTAK + NEURON BERTERABUR + LIDAH TERJELIR + MATA TERBELIAK TERKELUAR DARI SOKET + MAKANAN TERHAMBUR DARI PERUT.

Haa. Itu lah Probability & STATISTICS.

P/S betul2 : Boleh tak kalau aku nak campak laptop milik orang yang bukak lagu bukak muvi seolah2 lupa tempat ini merupakan sebuah library? Dan boleh tak kalau aku nak campak orang yang bermulut tak ubah macam beruk yang banyak cakap ke ground floor dari third floor ni? Kalau aku buat camtu kau rase orang tu stop cakap tak agaknye?
















Aku bagi kau 2 opsyen. PAKAI HEADFON atau AKU TUMBUK KAU MELAYANG KE GROUND FLOOOOOR! Mana satu kau nak!

5 commentaire:

oranglidi said...

tumbuk2!

beskot said...

patik ngan yakin jwb boley..
sila la ye..
tuan hamba jgn malu²..
mereka pasti diam!!
klasik kn..
hehe..
gut lux la ye..

ikanriang said...

oranglidi,
meh sini tolong sekali

beskot,
tu bukan klasIK.
tapi menggedIK.
haha

thanx!

1R1N said...

FAD! haha.good luck.ko nak tumbuk org jato ke ground floor?ko pon dok ground floor.tk kemane org yg ko tumbok tu nti.:P

ikanriang said...

suzairin,
kejadian adelah semase saye berade di irc. layak ke tak saye tumbuk orang tu?