Pages

Friday, November 06, 2009

Dulu rase tak best sekarang sayu

Hari ni aku buat 2 entry walaupun esok ade 1 test. Alah, test esok soalan objektif je (tapi menggagau lah jugak kalau tak tahu jawapan mane yang mahu dibolosi kan). Tapi takpe. Mari utamakan mana2 yang lebih penting.





Mestilah entry baru! Muahaha





Alkisah, hari ni diadakan majlis perpisahan untuk 2 lecturer dalam department kami, yaitu Mr Shalaby dan Mrs Putri. Seharian aku berdolak balik dengan soalan : Perlukah aku menghadiri majlis itu? Dan akhirnya, hati aku mengatakan : Ya, pergilah.

Dan tepat pukul 4 petang tadi, aku melangkah ke tempat kejadian bersama kosmet2 ku yang lain. Secara kasarnya, majlis tu takdelah sesedih mane. Tapi, bile part Mr Shalabi n Mrs Putri bagi speech, uhuk. Air mataku bergenang jua.

Untuk pengetahuan kailan (salah taip, tapi macam best je bunyinye. ehe), aku takdelah banyak sangat pengalaman manis dengan kedua2 lecturer tersebut.

Realiti 1 : Mrs Putri mengajar kelas aku hanya untuk satu topik kecil dalam Reservoir Engineering. Tapi dia ajar memang umph la. Dari sebuta2 ilmu jadi secelik2 jadian (bukan pintar, tapi boleh lah takat nak jawab final exam tu). Dan beliau akan meninggalkan UTP ini demi suami nya dan akan ke UK. Uhuk. Dan beliau tadi pun memberi ucapan yang sangat mengharukan tadi. Uhuk.

Realiti 2 : Mr Shalaby ni berasal dari Bumi Anbiya'. Beliau meninggalkan UTP sebab mahu beri tumpuan pada keluarga. Beliau ada anak2 yang perlukan perhatian seorang bapa. Ya, aku paham. Barangkali keluarganya bukan di Malaysia. Tapi Mr Shalaby ni meninggalkan seribu kenangan buat kami. Cara beliau mengajar, fuiyoh! Strict gile! Dan dengan ketegasan itu lah aku dapat 8/20 dalam test beliau hari tu. Sangat takooot.

Mr Shalaby ada trademark beliau tersendiri :

1) Kalau kelas bising, beliau akan diam dan mengetuk meja dengan marker. Kuat, yang mane sume orang benci bunyi tu dan akan terus diam dan fokus dalam kelas.

2) Beliau akan memulakan kelas dengan ucapan : 'Today, Insyaallah bla bla bla' dengan nada tersendiri. Tak pernah miss sekali pun.

3) Beliau aja memang best. Beliau berjaya buat aku takut untuk tertidur dalam kelas. Aku pernah sekali je tertidur dalam kelas beliau. Tudir (salah eja lagi) sebab waktu tu zaman aku terlebih tidur. Maka aku terbiasa tidur, dan aku perlu tidur dalam kelas itu. Takleh tahan!
Mr Shalaby berlatar belakangkan kemahiran utamanye : graf2 cacing bengkok sana sini.


Maka itu, selamatlah ucapku pada kalian. Kalian sangat berjasa. Terima kasih di atas ilmu yang dicurahkan. Sikit atau banyak, belakang cerita. Setitis ilmu itu sangat berguna hendaknya.


Bagi hadiah kat Mr Shalaby. Simpan elok2 hadiah tu ye. Uhuk2

Maka itu, sekian saja lah persembahan saya kali ini. Entry ini bernada sedih ok. Bolehlah sume budak2 PE bersedih lepas ni. Tapi esok jangan lupa jawab test kaw2 k.


P/S : Saya dan boyfren sekarang guna 'kanda dan dinda'. Kami merasakan kanda dan dinda itu sangat klasik dan ia dapat memartabatkan bahasa melayu bahasa ibunda kita. Dan saya amat bangga.

11 commentaire:

oranglidi said...

first?>

oranglidi said...

peh. ber'kanda' 'dinda' skang.. kenapa x ana anta? hehehehe.

ikanriang said...

beskot,
tak gune ana anta sebab takut tersasul jadi unta lah pula.
kang tak pasal2 kene talak 3 kang haa

lumut said...

ala..kau tau kan aku benci name genting.....aku tgk dlu.klo follower aku rmai turun..aku turun ah...


beskot?????

oranglidi ah sial~~~~~~~~
hahahahhahaha...

lumut said...

fad rindu beskot dowhhhhhhhhhhhhh.........

aku nak gtau beskottttttttttttt..............hahaha
ko jgn delete komen ko..

klo x ko pengecut beb.,

ikanriang said...

aku blank

ikanriang said...

ouuuuu!
haha!
takde maknenye la!

hahahahahah
aku sengal
hahahahaha

-J- said...

saya sayang mr.shalaby...
tetibe rse kecian plk kat shallaby..
huhu..
bnyk btul dosa ak kat dia..

oranglidi said...

ntah. habis bertukar wa dengan beskot. parah dah lu ni!

beskot said...

oit ikanriang aka fado the badot..
pe kes ko??
ok x ni??
smcm je ak tgk ko..
haha..

wow!!kanda dinda..
sgt² klasik..
nice.hehe..

ikanriang said...

J,
tu la, wat dosa tak beringat.
huhu.
korang la, aku takde dose dengan die, melainkan jawab test 2 main2. huhu

ORANGLIDI,
ok tak salah da.
tak parah da.

BESKOT,
ok tak salah taip jugak.
jangan risau, aku tak rindu kao pon.
haha