Pages

Tuesday, December 02, 2008

TAGGED

Tajuk : 7 yang kadang-kadang tidak 7.

7 ciri lelaki idaman saya.

1) Doesn't smoke.
I want to have a healthy life. I don't wanna die with corrupted and toxic lungs. I don't wanna die because of cancer. How am I supposed to say I LOVE YOU to a man and give him my heart when he's blowing the toxic smoke to me? He'll kill me inside from inside maa. If that type of person is fated to be mine, then I'll smoke something heavier than just a cigarette. Asap kemenyan maybe? With killing charms so that he'll die first.
2) Serious with the relationship.
I would appreciate you if you know how to behave when I'm yours and you're mine. You don't have to hide your relationship from your family and friends. When you say you love me, it's all about honesty. If you're truly in love with me, be serious and take me as your life partner (means, marry me la. Hehe). If you feel like you just want to play around, better leave and find someone else.
3) Treat me well.
When you have me as your someone special, treat me like one. Tell me something that I don't hear from my other boy friends. Tell me something that I can only hear from you.
4) Show me some care.
When you love me, show me some care. When I'm wrong, please do advise me. If you're wrong, please, let me correct you. Don't tell me that you love me when you're letting me to do things that you hate.
5) Share the same interest.
Sharing is caring. Other than your money (haha. mau lari laki aku!), I want your dreams. I wanna be in it, and I wanna own it. Why? Coz that makes me feel I'm part of your life.
6) Trust me.
Don't you ever have a doubt in me. I hate it when I tell you something, and you asked me things like: yeke? Betul, tak tipu?
7) Use your ego well.
I know you're a man, but that doesn't mean you can't cry when you're sad. That doesn't mean you can't be in the kitchen and cook like your mom. That doesn't mean when I give you a broom, you say: What's this? This is your job and not mine. People like me only fix mechanical and complicated thing and plus, this is a female chore. Well if you choose to say that, there's something that you have to know. When I'm giving birth to your child, I'm doing the 'mechanical'est, the most 'complicated' and the hardest job that is supposed to be done by a man which God had granted a great physical strength like you.


7 wanita/lelaki yang pernah saya minati sepanjang hidup

Saya merupakan seorang manusia yang nakal dan sangat nakall tetapi suka menanam minat terhadap insan-insan yang sangat suci. Hahaha

1) This happened when I was in Std 1. That boy was soo baik. Boleh dikatekan kami berkapel la. But somehow he's the shy2 type. *cume aku je yang tak :D sampai mak die kenal aku lagi. siap boleh cakap-cakap ngan mak die dalam tepon lagi. haha!* Once, I gave him a Mickey birthday card (which was chosen by Kak Nim). He kept it for weeks, then suddenly he returned it to me and said: Beg kite berat sangat. Kad ni tambah berat beg kite. *hello, kad tu tak sampai 50gram pon! takut kantoi ngan mak la tu!*

2) A bad memory, better keep it untold.

3) Bile masuk SMAPL, I admired someone untuk mengisi masa lapang. Some of you guys might know who the person is, but if you don't, I'd better keep it untold :p

4) Ade lagi sorang budak SMAPL. Haha. Sure jejaka-jejaka yang pernah skola kat SMAPL mule perasan diri mereka tu Cinderella kalo bace post aku ni. Mane tak nye, ade kebarangkalian nama mereka merupakan jawapan bagi soalan nombor 3 ngan 4 ni! Walaupun aku bukanlah seorang anak raja, but there is 'something' when you know that there's someone admiring you. Betul tak? So, better keep it untold. Biar sume jejaka SMAPL perasan. Tapi ingat, kamu hanya boleh perasan kalau kamu tergolong dalam golongan baik-baik dan nerd sahaja :p

5) Saya mule merasa tak larat nak jawab soalan ni.Nak tau jugak, tanya boypren saya.



7 perasaan sekiranya keluar dengan seseorang yang saya minati. (Soalan ini dijawab merujuk kepada orang-orang dalam soalan kat atas)

1) Keinginan untuk beraksi seperti seekor badut menjadi-jadi.

2) Tertanya-tanya: Ada hadiah untuk saya tak?

3) Perasaan tak tahu nak cakap apa. Bimbang kalau-kalau soalan yang kita ajukan boleh membuatkan kite hilang minat sama mereka bila dengar jawapan mereka. Contoh: Malam ni ape plan ko? Jawapan: Nak tengok bola.

4) Bimbang. Bimbang kalau-kalau makin kite kenal mereka, makin kite jumpe perkara-perkara yang buat kita rasa tak serasi sama mereka. Contoh: Bila kita bertanya tentang kegemaran mereka, mereka terlebih cerita. Lagi-lagi kalau pasal bola.. Memang pejam mata la aku dibuatnya..

5) Akan adakah pertemuan kali kedua? Hihihi

6) Tiada jawapan lain.



7 tempat istimewa yang ingin dilawati bersama yang tersayang.

1) Sume kedai kerete Volkswagen kat Malaysia.

2) Sume kedai roti canai kat JB ngan Batu Pahat.

3) Petrosains (impian terbesar buat masa sekarang)

4) Aku nak laki aku bawak aku gi Mesir. Aku nak kenal tamadun Islam lebih dekat. Sama-sama mendalami sejarah agama sendiri. Aku suka gaya hidup orang Arab.

5) Eiffel Tower. Kalau laki aku bawak aku gi sini, aku sanggup panjat tiang menara tu untuk menunjukkan sekalung perhargaan aku untuk beliau. Huhu

6) Satu tempat yang berkisar dengan kariernya. And kat tempat tu, aku nak bitau die yang aku nak jadi tulang belakang die sebagai seorang pengusaha pertanian :)

7) Tiada jawapan lain.



7 barangan/sesuatu istimewa yang mungkin akan anda hadiahkan buat yang tersayang.

Satu je, sesuatu yang berguna untuk hidup sebelum mati n selepas mati.



7 lagu yang akan anda nyanyikan untuk yang tersayang.

Satu je, I Wanna Grow Old With You - Westlife.



7 rakan yang saya tag dan mahu mereka buat PERIHAL 7 ini.

1) Pekot

2) Ain Roslan

3) Suzairin

4) Aku da ngantuk, tak leh pk sesape lagi.

4 commentaire:

Mrs Camillo said...

fad macam marah je tym jawab tag ini~~~
='( hu~~~
jawapan2 dy...
merisaukan saya...
nex tym, saye tak tag da..
=)
saye pon tak suke tagg senarnye..
ni 1st tym..
huhu
sorry, fad sayang

fateh saleh said...

Assalamualaykum wrt wbt, batch smapl tahun bila ye? teruskan menulis!!

ikanriang said...

yaaa ampun.
tak la. awak kene tau, waktu saye menulis ni snanye saye wat kol 4 pagi. sbb tu kalo awk tgk makin ke bawah post saye, makin sikit jawapan saye. huhuhu.
napela awak ley rase camtu wak..

Fieka said...

fad syg..act i tatau sgt bout tag mengetag neh..hehe.but ble i nmak ade nme i kat ctu..i akn cube le jwb soklan2 tuh nnt ye..