Pages

Saturday, August 08, 2009

Permasalahan Hadiah Kahwin

Deskmate waktu sekolah nak kahwin, so aku n Zai dok fikir apa hadiah yang nak dibagi kat pengantin. Trang tang tang jumpa katalog Tupperware kat umah Kak Nim so we browsed it to find a perfect gift untuk Meedi n Dolah. Agak peninglah kami nak memilih hadiah tersebut. Yolah, ni first time cari hadiah kahwin untuk member. Tak reti lagi. Pastu kitorang macam minat ngan satu set container (kalo melayu kite cakap kontena ye tak? Hehe. Bekas lah). Kiut je, Meedi boleh letak rempahs ratuss die (does Meedi cook? Ekeke) n siap ade gift box lagi. Haa memang sesuai sangatlah dibuat hadiah camtu! Tapi bila difikir balik, senonet sangat container tu. Hadiah tu nak letak 4 name, kang terserlah sangat kelokekan aku, Zai, Ayat n Najat kang! So finally we decided to buy a water dispenser. Ni lah rupanya

Kiut kan? Sesuailah ni, nak wat hidup berdua :)



Then aku SMS Fitri :

Nga cari hadiah kahwin untuk meedi, ok x kalo bagi water dispenser?


Dan beliao menjawab :

Carila hadiah yang dua2 boleh guna.


(SMS ni da diolah sikit2 la. Gilos skema kalo menaip msg camni)

Aku pun terpikir, haih, water dispenser ni sebelah pihak je ke yang boleh gune? Ayoyo, terlalu seksiskah hadiahku ini? Beberapa saat kemudian aku mendapat persoalan beserta jawapan untuk persoalan2 aku tadi :

Benda apa yang kite leh nampak tak bersifat seksis?

Calon jawapan : Car polish?
Jawapan : Sah2 Meedi tak membasuh kereta.

Calon jawapan : TV?
Jawapan : Hoii, banyak sangat ke duet ko Fad?

Calon jawapan : Coffee maker?
Jawapan : Ahh, akak aku kawin ritu dapat 2 coffee maker sekaligus. Bosan2.

Calon jawapan : Frame gambar?
Jawapan : Masyaallah, macam hadiah yang aku bagi kat Cikgu Latifah waktu Hari Guru dulu! Tak best2!


So aku rasa, water dispenser tu memang pilihan bijak. So, semalam dah pegi amek water dispenser tu dari kawan Kak Nim yang merupakan dealer Tupperware.. Hehe. Hepi sangat2 bile da dapat hadiah untuk Meedi :) By the time aku taip entri ni, petang ni langsunglah majlis kahwin Meedi & Dolah so aku tak risaulah taip entri ni before majlis diorang. Sebab konfem diorang tak sempat nak online punye! HOorey!

Pesanan untuk Meedi, kalau Dolah langsung tak sentuh water dispenser tu, ko leh bagi omlen bende tu. Sebab niat aku cume nak cari hadiah yang tak seksis je. Wuu

Pesanan untuk Dolah, ko tolong2lah Meedi isi water dispenser tu ngan air masak salu2. Benda alah ni boleh isi 8.7 liter air tak silap aku. So suka hati koranglah nak wat jadual top up air macam mana. Sorang leh isi 4.35 liter air sehari.

Pesanan untuk Meedi & Dolah : Jagalah water dispenser tu elok2. Kalau mak2 kite leh simpan tupperware bertaon2 lamanya n siap boleh cakap : Da doploh taon mak simpan tupperware ni.. Camtu jugaklah yang aku harap jadi kat hadiah korang ni. Tapi olah2 la sikit ayat korang tu.. Cakapla camni.. Da tigeploh taon nenek simpan tupperware ni.. hadiah kahwin dari Nek Fad, Nek Zai, Nek Jat n Tok Yat kamu.. Uhuk2. (Simptom tua) Diorang bagi nenek tupperware je, diorang kahwin nenek n Tok Dolah kamu bagi Ferrari sorang sebijik. Haa, sampai sekarang gagah lagi kereta kuda merah tu.. Uhuk2. Bangga nenek..

OK Meedi? OK Dolah?

2 commentaire:

lumut said...

aku jeles ni...
nampak x muke aku jeles!!!!!
haha

Hanim Salleh said...

La...ingatkan ngan wat layout kak nim! Mmm...nga buat entree nie...2gu jap eh