Pages

Monday, March 10, 2008

Kisah Soaring The Eagle 1

Dah lama kaki ni meninggalkan Casa Rachado untuk kursus seminggu tu, but no entry on it. Nape Fad? Aku rasa tempoh seminggu tu terlalu lama untuk aku compile kan sume benda dalam satu entry. Faci aku namanya Cik Ruzila, berusia lebih 40 tahun (rasanya lah). Berstatus bujang, mempunyai perwatakan yang menarik pada pandanganku. Seorang wanita yang aktif, pandai meneka apa yang tersirat dalam hati kami, dan sentiasa menjaga kata-katanya. Pernah berkhidmat untuk PETRONAS lebih 20 tahun, dan kini berkhidmat untuk PERMATA, bertugas bila suka (itu katanya).
Kami pada awalnya diberikan sehelai kertas dan dikehendaki untuk melukis impian kami. And..



Inilah rupa lukisan aku. Aku tak peduli ape komen korang, tapi aku nak korang dengar explanation aku pasal lukisan ni :
  • USAH TERPEDAYA DENGAN LUKISAN NI. Aku bukanlah nak rumah aku dengan laki aku nanti ade pelantar minyak kat belakang rumah tu, tapi apa yang aku nak sampaikan is aku nak kerja di pelantar minyak nanti. Boleh sayang?
  • RUMAH YANG SIMPLE. Aku tak nak rumah 2 tingkat atau 2 tingkat setengah atau 3 tingkat atau lebih. Aku bimbang kalau-kalau aku tensen, aku campak anak aku dari balcony. Aku bukan Michael Jackson, OK?
  • VOLKSWAGEN? Ya, itu yang kumahu. Beetle kuning Sunflower. Cun gitu! Harga? RM140k.
  • LELAKI ITU SIAPA? Of course suami aku!
  • SIAPA BUDAK KAT TINGKAP TU? (tersipu) Oh, hehe. Barangkali itu anak aku, atau.. anak jiran sebelah. Heee. Malu la I nak cakap!

0 commentaire: