Pages

Friday, April 18, 2008

Senario CAPTURE & DELETE

Seringkali kita terdengar orang cakap "cute nya dia" "eh, macho kan mamat ni?" "wuiyo cun gila minah ni!" dalam kehidupan seharian. Barangkali mulut anda sendiri (tuding diri sendiri) yang mengungkap kata-kata sebegitu. Setiap perkara/item/hidupan ada pro dan kontranya bukan? Entry aku kali ni menunjukkan bukti-bukti yang menjerumus kepada 'usah percaya kepada apa yang anda lihat'.

Hidup aku suka memerhatikan orang. Satu sikap yang sangat-sangat ketara yang wujud dalam majoriti individu adalah mereka gemar mengambil gambar menggunakan kamera digital serba canggih berpixel tinggi, amek gamba gune tangan sendiri beb! Pastu tengok balik gambar yg diambil tu. Kalo jawapannya "Ha OK2. Gamba lawa", kamera disimpan; atau ambik gambar lain plak. Kalo jawapannya "Ala weh! Aku macam apee je!", gambar diambil sekali lagi, atau berkali-kali lagi sehingga semuanya PERFECT. Aku panggil senario ini sebagai CAPTURE & DELETE. Sungguh canggih zaman sekarang, sume benda buleh re-do! Cuba ko bayangkan ko pakai kamera yang guna filem tu. Bila dah cuci gambar, kalo muka ko nampak cacat dalam gambar tu, aku gerenti ko buang gambar tu.

Aku terasa macam 'hello, nape kene malu kalo muka ko NAMPAK cacat je?'. Bukannya selalu ko buleh tengok rupa ko macam tu. Lagipun waktu ko tido rupa ko bukannya macam pari-pari pun. Waktu ko berhempas pulas nak jaringkan gol, muka ko bukannya tersenyum pun. Lagi satu, dalam toilet, (yang ini, sambung sendiri)

Aku bercakap ni sebagai AKU, insan yang nak pinjam mata orang lain sebab nak tengok NURUL FADHILAH SALLEH dari mata yang berlainan. Secacat mana Fad ni?

Gambar-gambar di bawah, aku rasa sangat-sangatlah berharga! Payah nak dapat!

First rated : Zai dalam aksi Jongang Ooooww.


Ayat dalam aksi Si Kanggaru Buta Mumumu dan Zai dalam aksi Ikan Buta BlupBlupBlup. Aku? Berjaya control lagiii


Ha amek ko Fad! Takde control2 lagi dah!


Kategori apa ni? Arnab Menyinga atau Mendengus?


Dibah, jangan control OK? Stakat idung kembang mata juling, baby baru lahir pun buleh buat!

1 commentaire:

ikanriang said...

kepada mereka yg view comment ni, jgn klik mane2 link dlm komen tu INCLUDING THE AUTHOR'S PROFILE ITSELF. that's a virus ok? i have problems deleting such comments.